“Προπαγάνδα μέσω των δημοσκοπήσεων. Μια τριετία με απόπειρες, που τελικά απέτυχαν, για πολιτική χειραγώγηση της ελληνικής κοινής γνώμης”. Αυτός ήταν ο τίτλος ενός άρθρου μου στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ τον Νοέμβριο του 2006. Οι σκέψεις και τα συμπεράσματα είναι διαχρονικά και πιστεύω ότι αξίζει να ξαναδιαβαστεί στη σημερινή συγκυρία.Το άρθρο ξεκινούσε με μερικά βασικά αποσπάσματα από τις οδηγίες του BBC, για την παρουσίαση αποτελεσμάτων δημοσκοπήσεων:
«1. Δεν αρχίζουμε ένα πρόγραμμα, ή δελτίο ειδήσεων απλά και μόνο με τα αποτελέσματα μιας δημοσκόπησης πρόθεσης ψήφου.
2. Δεν κάνουμε πρώτο θέμα ειδήσεων το αποτέλεσμα μιας δημοσκόπησης πρόθεσης ψήφου.
3. Αντιμετωπίζουμε όλες τις σοβαρές δημοσκοπήσεις ισότιμα. Ουδέποτε μπαίνουμε στον πειρασμό να θεωρήσουμε κάποια, ειδησεογραφικά, πιο αξιοπρόσεκτη από τις υπόλοιπες».
---
No comments:
Post a Comment